5 Kasım 2014 Çarşamba

Web Sitesi Tasarımının Markalara ve Marka Yönetimine Etkisi

Marka yönetimi, güçlü bir markaya sahip olmaya ilişkin çalışmaları planlayan ve yürüten süreçlerle ilgilenmektedir. Marka yaratılmasında en büyük rol markaya yönelik iletişime düşmektedir ve iletişim sürecinde “kaynak” konumundaki pazarlama iletişimcilerinin temel amacı, marka kimliğini planlayarak tüketicilere iletmek ve arzu edilen marka imajını tüketicilerde oluşturmaktır.  
       
Şirketlerin internet sitelerini etkin bir şekilde kullanıp kullanmadıklarını belirlemeleri için kendilerine şu soruları sormaları önerilmektedir[1]:
• Online focus grupları ve tüketici panellerini kullanarak yeni ürün ve pazarlama konseptlerini test ediyor musunuz?
• Rakiplerinizin stratejilerini, taktiklerini ve kaynaklarını internetin zengin bilgi içeriğini kullanarak araştırmak için görevli eleman tayin ediyor musunuz?
• İnterneti çalışanlarınızı ve satıcılarınızı ve tedarikçilerinizle iletişim kurmak ve onların eğitiminde kullanıyor musunuz?
• Web sitenizi yeni çalışanlarınızın düzenlenmesinde(recruit) kullanıyor musunuz?
• Örnek ürünlerinizi ve kuponlarınızı internet vasıtasıyla dağıtıyor musunuz?
• İşinizle ilgili ürünlerinizle, şirketinizle ve markanızla ilgili görüşleri tartışmaları öğrenmek için chat odalarını gözlemliyor musunuz?
• Web portalınız üzerinden müşteri ilişkilerinizi etkili şekilde yönetebiliyor musunuz?
                 Web sitelerinin tasarımı çoğu zaman marka sadakatini geri planda bırakmaktadır. Web sitesine ulaşılabilirlik ve site içerisinde hareket kolaylığı ziyaretçileri etkilemektedir ve bu kullanıcılar olumsuz deneyimler yaşarsa, kolayca başka markaların web sitesini ziyaret etmeye yönlenmektedir.
                 Internette tüketicilerin çok sayıda farklı web sitesi adresiyle karşı karşıya olduğu düşünülürse, hazırlanacak web sitesinin adresine karar verilmesi de markayı ifade edecek önemli bir  aşamadır. Kolay hatırlanabilir ve akılda kalıcı bir web sitesi adresi alması gerekmektedir.
                 Geleneksel pazarlama araştırmaları sonucu elde edilen bilgilere göre müşteri sadakati daha büyük müşteri karlılığı sonucunu getirebilmektedir. Müşteri sadakatinin bu ekonomik avantajı anlaşıldığında web’de de müşterilerle ilişkilerin iyileştirilmesine önem verilmiştir ve online faktörleri belirlemeye ilişkin çalışmaların yapılması ihtiyacı doğmuştur.
                 Web siteleri ziyaretçiler/müşteriler için dinamik ve interaktif deneyimler yaratarak markanın güçlenmesine imkan vermektedir. Güçlü markalar, marka değerine ve güçlü sermayeye dönüşmektedir. Şirketlerin rakiplerinden ayırt edici bir şeyler yaratması onların yüksek fiyatları, gelecek satışlarını ve karlarını yönetmesini sağlamaktadır.
İnternette Marka Yaratma Esasları
                 İnternette marka olmak için geleneksel pazarda marka olmak için gereken en az on yıllık süreden daha az bir süre, iki yıl yeterli olmaktadır. İnternet sınırları ortadan kaldırmıştır. Bundan dolayı öncelikli olarak, marka oluşturulurken, hedef kitleye ulaşma planları yapılırken ve pazarlama kanalları belirlenirken küresel bir stratejiye ihtiyaç vardır.
                 Yeni ekonomide ürün ya da işin dünyaya duyurulmasında ellinin üzerinde ücretsiz veya sıfıra yakın bütçeyle uygulanabilecek pazarlama kanalları mevcuttur.

Fuler Web Tasarım ve Teknolojileri
http://fuler.com.tr/
web tasarım izmir | seo izmir 
Topics: Web Sitesi Tasarımının Markalara ve Marka Yönetimine Etkisi, websitesi, websitesi tasarımı, web tasarım, web tasarım izmir fuler, fuler web tasarım ve marka yönetimi, seo önemi, seo ve internet reklamcılığı, web tasarım ve seo, seo ve içerik yönetimi

http://fulerweb.wordpress.com/2014/02/19/web-sitesi-tasariminin-markalara-ve-marka-yonetimine-etkisi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder