17 Kasım 2014 Pazartesi

Sosyal Medya Reklamlarının Kalıcı Başarısının Sırrı : Kullanıcılarla Etkileşim

Fuler Web Tasarım Teknolojileri Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya günümüz insanının günlük rutinleri arasında kendine yer bulmuş ve her geçen gün daha fazla sayıda insanın kullandığı bir araçlar bütünü haline gelmiştir.

Sosyal medya pazarlaması ise; tüketiciye yüksek oranda söz hakkı tanıyan ve karşılıklı konuşma, dinleme ve harekete geçme anlayışlarına dayanan yeni bir pazarlama anlayışıdır.

Firmalar için sosyal medyanın önemi her geçen gün daha da artıyor. İnternet kullanıcılarının %97’si artık sosyal medya sitelerine giriyor. Düzenli olarak güncelleme yapmasalar da giriş yapıp araştırma yapıyorlar.

İnternet kullanıcısı 35 milyona ulaştı. Toplam mobil abone sayısı 63.8 milyon, akıllı telefon sayısı ise 4,8 milyon. (Ziyaret edenlerin sayısı geçen yıla oranla %30 artış gözlemlenmekte. Türk kullanıcılar günde en az 1 saatlerini Facebook’ta geçiriyor.

Fakat yaygın olarak kullanılan iki kategori olduğunu belirtmekte fayda var; arama motoru reklamcılığı ve sosyal medya reklamcılığı.

Arama motoru reklamları direk satışı hedeflerken, sosyal medya reklamları kullanıcılarla etkileşimi hedeflemektedir. Bu yazımızda detaylı bir şekilde sosyal medya reklamcılığını anlatmaya çalışacağız.
Sosyal medya reklamcılığı temelde Facebook reklamları ve Twitter reklamlarını kapsıyor. Bu ağlara bu hafta itibariyle mobil uygulama Foursquare Reklamları da eklendi.

Kurumların sosyal medyada yer almasının en temel nedeni, hedef kitlesiyle iletişimini güçlendirmek ve marka değerini arttırmak.

Sosyal medya, arama motoru reklamcılığıyla karşılaştırıldığında doğrudan satış sağlamıyor gibi görünse de, sürdürülebilir bir stratejiyle kalıcı müşteriler edinilmesini sağlar. Mevcut müşterilerinizle iletişiminizin kopmasını engeller. Ve çalışanlarınızın markaya bağlılığını arttırır. Hiç kimsenin adını bile duymadığı bir kurumda çalışmak mı mutluluk verir? Yoksa herkes tarafından bilinen markalaşmış bir kurumda mı?

Tüketiciler sosyal medya araçlarını kullanarak bir çok farklı eylem gerçekleştirebilmektedirler. Bloglarda bir ürün/hizmet veya marka ile ilgili yazılı ve görsel içeriği takip edebilen tüketiciler, bu içeriklere yorum yaparak katkıda bulunabilmekte veya bu tür içerikleri yazan/oluşturan bir blogger olabilmektedirler. Aynı şekilde, Twitter gibi mikroblog sitelerinde işletmelerin veya markaların profil sayfalarını takip ederek onlardan haberdar olabilmekte ve birebir iletişime geçebilmektedirler. Bir ürün/hizmeti satın almadan önce veya satın aldıktan sonra, çevrimiçi topluluklar ve sosyal ağlarda diğer tüketiciler ve onların bağlantıda olduğu kişiler ile fikir alışverişinde bulunan tüketiciler, bu yorum ve paylaşımlardan etkilenerek muhtemel satın almalarını farklılaştırabilmektedirler.

YouTube veya benzeri medya paylaşım sitelerinde bir ürün tanıtım videosu izleyerek, kullanım ile ilgili bilgisini arttırabilen tüketiciler, aynı zamanda Facebook gibi sosyal ağ sitelerindeki hayran sayfalarına üye olarak işletme veya markaların kampanyalarına katılım gösterebilmektedirler. Bu gelişmeler sosyal medya araçlarının günümüzde tüketicilerin ürün/hizmet, marka ya da işletme ile olan iletişiminde bir temas noktası haline geldiğini göstermektedir.

İnternet kullanıcılarının sosyal medya araçlarını giderek daha fazla kullanması bu önemi arttıran bir diğer etken olarak öne çıkmaktadır. Firmaların da sosyal medya pazarlaması faaliyetlerine giderek daha fazla önem vermeleri sonucu sosyal medya hem tüketiciler hem de pazarlamacılar için önemli bir teknoloji olarak öne çıkmaktadır.

Facebook Reklamları

Facebook Reklamlarında yaratılan kampanyayı “Ülke, Şehir, İlçe, Cinsiyet, Yaş, Eğitim Durumu” gibi birçok özelliğe göre kısıtlamak mümkün. Bu da gereksiz maaliyetin önüne geçerek, sadece hedef kişilere reklamınızın gösterilmesini sağlıyor.
Facebook’ ta reklamınız sağ sütunda sponsorlu reklamlar bölümünde yer alabileceği gibi, paylaştığınız bir gönderiyi sponsorlu olarak işaretleyerek sayfayı beğenmemiş hedef kitlenizin duvarında görmesi de mümkündür.

Twitter Reklamları

Twitter Reklamlarında yaratılan kampanyayı “Şehir ve Takip Ettiği Sayfalar” şeklinde sınırlandırmak mümkün. Bu kısıtlama özellikleri kısıtlı görünse de Twitter’ın amacına bakıldığında çok anlamlı.
Takip Ettiği Sayfalar başlığını biraz açmak gerekirse; örneğin bu kısıtlama bölümünde “ @Fulercomtr, @alacatiguidecom” gibi istediğiniz kadar ekleme yaparak, reklamlarınızın sadece bu twitter hesaplarının çevresindeki (takip edenler ve edilenler) hesaplar tarafından görülmesi sağlanıyor.

Foursquare Reklamları

Foursquare reklamları ise özellikle daha çok otel /cafe / restaurant benzeri yerler için alternatif bir mecra olarak görünüyor.

Sosyal Medya Reklamçığı Bütçe Belirlenmesi

Sosyal medya reklamcılığı, arama motoru reklamcılığıyla karılaştırıldığında düşük bütçelerle yüksek geridönüş almak mümkündür.

Firmalar sosyal medyanın maliyetavantajından faydalanarak hem daha az reklam harcaması yaparak hem de pazarlama bütçelerini kısarak ciddi maliyet/yatırım avantajları elde edebilirler.
Sosyal medya reklamcılığıyla tanışmak isterseniz internet reklamcılığı sayfamızı ziyaret edebilir, bize ulaşarak daha fazla bilgi alabilirsiniz.)

Fuler Web Tasarım ve Teknolojileri

http://fuler.com.tr/
web tasarım izmir | seo izmir  | sosyal medya yönetimi

Topics: Sosyal Medya Reklamlarının Kalıcı Başarısının Sırrı : Kullanıcılarla Etkileşim, sosyal medya reklamları, sosyal medya ve internet reklamcılığı, fuler web tasarım teknolojileri sosyal medya yönetimi, sosyal medya ve içerik yönetimi

http://fulerweb.blogspot.com/2014/11/sosyal-medya-reklamlarnn-kalc-basarsnn.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder